Нейрогімнастика: що це таке і для чого вона потрібна дитині?

нейрогімнастика

Це комплекс, який складається зі спеціальних вправ, що сприяють розвитку моторної функції малюка, поліпшують його фізичний стан, зміцнюють мозкові зв’язки. Нейрогімнастика являється важливою складовою дитячого розвитку, допомагає зберігати гармонійність, адаптуватися до сучасного світу. Часто пропонується, якщо у дитини є дислалія.

Що таке нейрогімнастика

Це система фізичних вправ, завдяки яким покращується взаємодія між півкулями мозку й стимулюється їх активність. Правильно підібрані тренування допоможуть зміцнити здатність малюка до концентрації, сприйняття простору, поліпшують пам’ять та розвивають творчі здібності. Враховуючи, що у дитини також можуть виникнути порушення мовлення, вам знадобиться консультація логопеда.

Переваги використання нейрогімнастичних вправ

Нейрогімнастика для дітей має безліч переваг, до яких відноситься наступне:

  • Розвиток моторики – завдяки спеціальним тренуванням координуються рухи, що грає важливу роль у письмі, самообслуговування та малювання.
  • Покращення концентрації та уваги – тренується здатність малюка фокусуватись, що особливо корисно для дітей, які мають підвищену збудливість або синдром дефіциту увагу.
  • Зниження тривожності та напруги – вправи допомагають малюку заспокоїтися, зняти емоційне напруження, зосередитися.
  • Покращення пам’яті та мислення – виконується позитивний вплив на слухову, моторну, зорову пам’ять, розвивається просторове сприйняття й логічне мислення.
  • Активація роботи обох півкуль мозку – завдяки цьому суттєво підвищується ефективність навчання.

Особливо ефективна нейрогімнастика для дошкільнят, адже дані вправи позитивно впливають на розвиток обох півкуль мозку.

Як зрозуміти, чи потрібна нейрогімнастика вашій дитині?

Зазвичай ефект від вправ спостерігається у віці 4-12 років. Особливо заняття корисні під час підготовки до школи. Вони готують мозок до письма, читання, рахування, виховують волю малюка, підвищують його мотивацію, також розвивають інтелектуальні здібності та допомагають адаптуватися в колективі. Під час навчання часто виникає дислексія у дітей, проблеми з пам’яттю, підвищена втома, розсіяність, поганий самоконтроль та інші труднощі. Це перший показник того, що вашому малюку необхідна нейрогімнастика для мозку. Соматичні захворювання, гіперактивність, нестійка психіка являються приводом звернутися до нейропсихолога.

Дана гімнастика включає масаж, дихальні вправи, пальчикову моторику, ігри на формування навичок уваги, роботу над почуттям ритму, розвиваючи заняття для покращення рухової, зорової, слухової та тактильної пам’яті.

На початковій стадії завдяки заняттям поліпшується мозковий кровообіг, покращується працездатність та функціонування підкіркових структур. Наступний етап розвиває рухову діяльність, спрямований на вивчення себе. Нейрогімнастика для рук грає важливу роль, тому особлива увага приділяється розвитку дрібної моторики. Робота в групі дозволяє відпрацювати колективні навички, покращити комунікацію.

У скільки років починати проводити нейрогімнастичні вправи?

Починати можна у 4-5 років, адже саме в цьому віці починають розвиватися нейропсихологічні здібності, також можна додати артикуляційну гімнастику. У 6-7 років дитина може виконувати більш складні вправи, завдяки яким краще підготується до школи. Пам’ятайте, що заняття не тільки повинні бути регулярними, а й приносити задоволення вашому малюку. Відмовтеся від занадто складних тренувань, навички повинні розвиватися поступово, стати стимулом дитини до більш активних дій.

Вправи з нейрогімнастики

Пропонуємо вашій увазі декілька найбільш актуальних занять:

  • Вухо-ніс-хлопок – лівою рукою візьміться за кінчик носу, правою – за протилежне вухо, одночасно опустіть, хлопніть у долоні, поміняйте положення рук.
  • Клас-заєць – лівою рукою малюк показує клас, правою зайця, необхідно підвищувати швидкість одночасного обміну положення рук.
  • Жабеня – змінюється положення кулак/долоня, ребро/долоня/кулак.
  • Хробачок у яблуці – дитина показує два кулачки, на правому великий палець виставлено вверх, по хлопку міняє. Головне не допустити, щоб обидва хробака зустрілись.
  • Долоні-оладки – права рука повинна лежати долонею вниз, ліва – вверх. Потім робиться одночасна заміна.
  • Кулак-долоня – одна рука зжимається, інша лежить долонею вниз, потім відбувається одночасна зміна позицій.

Завдяки даним заняттям створюється міцна основа для подальшого розвитку вашого малюка. Регулярне виконання дозволяє досягти чудових результатів. Вони також допомагають вирішити такі проблеми, як важкість засвоєння нової інформації, дефіцити моторних навичок, труднощі адаптації, різноманітні емоційні порушення тощо.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *