Головна » Дисграфія у дітей
Що таке дисграфія?
Це труднощі в засвоєнні навичок письма. Дана проблема не пов’язана з інтелектуальними здібностями чи рівнем підготовки, вона являється неврологічним розладом. При такому розладі порушується структура слів, допускаються помилки навіть у знайомих словах. Дитина може не розуміти написане. Дисграфія найбільш поширена серед молодших школярів.

Основні симптоми
Перші ознаки можна помітити у дошкільному чи ранньому шкільному віці. Батьки можуть помітити:
- Перестановка літер в словах, їх пропуск, додавання складів. Наприклад слово “подарунок” може бути написане як “поданурок”.
- Слова у реченні зливаються воєдино, або навпаки – розриваються.
- Неправильне використання літер, які схожі графічно. Наприклад, плутання “п” і “т”, “в” і “б”.
- Помилки у відмінках, неправильне узгодження слів у реченні.
- Повільний темп письма, нерівномірність букв, труднощі з почерком.
- Пропуск пунктуаційних знаків, або неправильне їх використання.
- Складнощі з перенесенням слів, неправильне розташування рядків.
- Правила письма тяжко запам’ятовуються, навіть якщо тема була пояснена неодноразово.
Якщо ви помітили дані ознаки у свого малюка, то треба звернутися по допомогу до логопеда.
Причини виникнення дисграфії
Можуть бути як біологічні, так і соціальні:
- Поганий розвиток усного мовлення – звуковимова, фонематичне сприйняття, зв’язне мовлення.
- Порушення мозкових структур – може бути через родові травми, асфіксію, менінгіт, енцефаліт.
- Генетична схильність – якщо в сім’ї були випадки дисграфії, є ризик, що дитина також матиме подібні труднощі.
- Недостатньо розвинена моторика – проблеми з дрібною моторикою рук ускладнюють процес письма.
- Неправильне навчання письму – якщо дитину дуже рано почали вчити письму, без урахування її можливостей. Інтенсивне навчання, коли дитина ще не готова до цього, може мати поганий вплив, в той час, коли батьки хотіли як краще.
- Емоційні фактори – стреси, психологічні травми, несприятливе навчальне середовище можуть ускладнювати засвоєння навичок письма.
Види дисграфії
- Оптична – плутання літер, які схожі за написанням, наприклад "ш" – "щ".
- Акустична – труднощі у розрізненні звуків, які схожі за звучанням, наприклад слово "дім" стане "тім".
- Аграматична – неправильне узгодження слів за відмінками, числами та родами. Наприклад, "Я бачив велика будинок".
- Артикуляційно-акустична – дитина пише слова так, як чує. Якщо малюк говорить “шуп” замість “суп”, то це буде відображатися в письмі.
- Моторна – труднощі з координацією рухів руки, почерк нерівномірний, букви різного розміру.
відмічені * поля обов’язкові до заповнення

Як проходить діагностика в центрі Logosfera?
Логопеди проводять обстеження дитини з дисграфією і виявляють тип порушення та його ступінь. Діагностика складається з таких етапів:
- Оцінка письмових робіт – дитині можуть дати завдання на написання невеликого тексту на слух (диктант). В результаті перевіряються характерні помилки, їх системність.
- Тестування фонематичного слуху – визначається здатність малюка розрізняти схожі за звучанням звуки.
- Спостереження за моторними навичками – логопед оцінює, як дитина тримає ручку при письмі, чи немає різких ривків та надмірного натиску. Наскільки швидко втомлюється при письмових завданнях.
- Перевірка мовленнєвого розвитку – аналіз словникового запасу, граматики, синтаксису.
- Дослідження когнітивних функцій – перевіряється рівень пам’яті, уваги, мислення.
Як скоригувати дисграфію?
Корекція порушення письма включає в себе певні методи, які спрямовані на виправлення мовленнєвих та когнітивних труднощів:
- Розвиток фонематичного сприйняття – спеціальні вправи на розрізнення звуків.
- Тренування дрібної моторики – вправи для пальців, малювання, ліплення.
- Робота над артикуляцією – корекція вимови звуків для уникнення їхнього неправильного відображення у письмі.
- Графічні вправи – написання елементів букв, прописів, обведення контурів.
- Ігрові вправи – завдання, що допомагають вивчати граматику у цікавій формі.
- Корекція граматичних помилок – навчання правильній побудові речень, узгодженню частин мови.
- Робота з текстами – складання, редагування, переписування текстів.
Профілактика виникнення
Щоб уникнути розвитку даної проблеми потрібно приділяти достатню увагу розвитку мовлення з самого дитинства. Читайте книжечки, розмовляйте з дитиною. Щоб покращити дрібну моторику складайте разом з малюком пазли та конструктор, малюйте. Для покращення фонематичного сприйняття допоможуть ігри на розпізнавання звуків в словах, рими. Навчання в ігровій формі буде хорошим варіантом: гра в слова, відгадування загадок, вивчення невеликих віршиків. Пам’ятайте, що саме ви є підтримкою для вашої дитини, тому уникайте надмірного тиску під час навчання, будьте терплячими.
Корекція дисграфії онлайн
Центр Logosfera допоможе скоригувати дисграфію за допомогою онлайн уроків. Наші логопеди формують індивідуальний план навчання, завдяки якому проблему можна вирішити в найкоротший термін! Записатися на курс корекції можна через зручний календар. Та перед цим рекомендуємо пройти діагностику, у нас ви можете зробити це абсолютно БЕЗКОШТОВНО.

- Дислалія
- Дизартрія
- Заїкання
- Дислексія
- Дисграфія
- Білінгви
«Я дуже люблю займатися з дітьми та вчити їх гарно розмовляти. Мені хочеться, щоб попри обставини сьогодення, всі отримували якісну корекцію і я можу їм з цим допомогти. Бо найголовніше, що може бути – це щаслива посмішка дітей, і гарна мова».

- Дислалія
- Дизартрія
- Заїкання
- Алалія
- Дислексія
- Дисграфія
«Моє рішення стати логопедом-дефектологом має глибокі особисті корені. Мій молодший брат стикався з проблемами мовлення, і наша сім’я пройшла через багато випробувань, відвідуючи різні інклюзивно-ресурсні центри та мовленнєві центри. Цей досвід, сповнений турботи та надії, запалив у мені бажання допомагати іншим дітям і їхнім родинам.
Я працюю в цій професії з 2018 року, накопичивши понад 14 тисяч годин практики з дітьми з особливими освітніми потребами. Особливе задоволення мені приносить робота з найважчими випадками, коли бачиш, як змінюється дитина, успішно набираючи навички. Я вірю, що мотивація — це ключ до успіху»

- Дислалія
- Дизартрія
- Дислексія
- Дисграфія
«Я, логопед-дефектолог – це моє покликання, бажання допомогти та навчити гарно розмовляти. Найголовніше в роботі – любов до дітей, уміння будувати майбутнє дитини, розвиваючи та вдосконалюючи мовлення дитини.
У роботі використовую індивідуальний підхід, враховуючи особливості та потреби у розвитку мовлення дитини.»

- Дислалія
- Дизартрія
- Заїкання
- Дислексія
- Дисграфія
- Білінгви
«Я обрала логопедію, бо мені дуже подобається вивчати розвиток людини. Обізнаність людей про розвиток мовлення і важливість профілактики порушень є недостатньою, особливо зараз це питання актуальне. Тому я вирішила досліджувати цю тему та просувати її.
Найбільше мене мотивує до роботи – результат. Немає результату – шукаю всі способи щоб його досягнути. А надихає мотивація дітей до процесу, тому намагаюся на заняттях віддаватися емоційно повністю».
Дякую!
Гарного вам вечора!
Так, зміни є. Звісно, мені б хотілося побачити результат швидше, але розумію, що це не швидкий процес. ))
Так, дисграфія часто зустрічається у дітей із СДУГ, аутизмом, ЗПР, дизартрією та іншими порушеннями. Така проблема виникає через проблеми з концентрацією, моторикою та когнітивними функціями.
Черезмірне використання гаджетів може негативно впливати на розвиток письмових навичок у дітей. Через рідкісне письмо від руки у дітей можуть слабшати дрібна моторика та навички координації.
Так, але важливо вчасно почати корекційну роботу. Вправи на розвиток моторики, тренування уваги та пам’яті допоможуть позбутися проблеми повністю.
Дисграфія – це порушення письма, що проявляється у помилках, спотворенні букв, пропусках слів. Дислексія ж стосується читання, коли людина плутає букви, не розпізнає слова або читає повільно.
Так, у Logosfera.com.ua надається можливість оплати занять частинами, що забезпечує гнучкість і зручність для батьків та опікунів.
Припустимо, ви придбали пакет із 60 занять.
Наприклад, ви можете розбити 60 занять на 4 частини.
Ми очікуємо оплату за перші 15 занять і починаємо роботу з вашою дитиною. Після проведення 15 занять ми чекаємо оплату за наступну частину, і після отримання оплати починаємо другу частину занять із логопедом тощо.
Ні, курс можна розділити не більше ніж на 4 частини.
Авторські методики та анімовані презентації перетворюють уроки на яскраву та захоплюючу пригоду, роблячи навчання особливо захоплюючим та цікавим для кожної дитини.