Головна » Дизартрія у дітей
Що таке дизартрія?
Це порушення мовлення у дитини, яке проявляється у вигляді нерозбірливої вимови та слабкої голосової подачі. Виникає в результаті ураження центральної або периферичної нервової системи.

Симптоми дизартрії
Дана проблема охоплює приблизно 6% малюків. Можна помітити наступні симптоми:
- слова вимовляються нечітко;
- голос монотонний, слабкий. Можна почути хриплість при розмові;
- дитині складно вимовляти певні звуки або склади;
- не контролює дихання під час мовлення;
- надмірне або недостатнє слиновиділення;
- напружені м’язи обличчя, губ, язика.
Якщо ці пункти спостерігаються у вашого малюка, то рекомендуємо негайно провести діагностику і дізнатися точний план корекції.
Причини виникнення порушення
Дизартрія у дітей може з’явитися по ряду певних причин: ДЦП, перенесення енцефаліту або менінгіту, наявність черепно-мозкової травми, порушення розвитку м’язової системи.
Види дизартрії у дітей
- Бульбарна – починається параліч м’язів і нервів, що відповідають за артикуляцію. До симптомів відноситься слиновиділення, обмеження міміки, проблеми з жувальними функціями.
- Псевдобульбарна – основна причина полягає у гіпертонусі м’язів апарату мовлення. Також підвищується виділення слини, окрім цього порушується робота язика, розлад ковтання, в горлі починається пирхота.
- Кіркова – вражаються ділянки мозку, що відповідають за мовлення. Внаслідок цього погіршується моторика та дихання під час розмови.
- Підкіркова (екстрапірамідна) – починається з ускладнення роботи підкіркового ядра. Виникають спазми під час артикуляції, змінюється сила голосу і його тембр, може початися заїкання.
- Мозочкова – причиною являється ураження провідних шляхів до мозку та від нього. Погіршується моторика і координація в цілому, кінцівки починають тремтіти, хода стає неврівноваженою.
- Холодова – до цього може призвести різка зміна температури.
відмічені * поля обов’язкові до заповнення

Ступінь порушення
При діагнозі дизартрія розрізняють декілька ступенів важкості:
- Прихована (стерта дизартрія) – вимова повністю зрозуміла, порушення помітить тільки логопед.
- Помірна (середньо-легка) – люди розуміють малюка, але є деякі відхилення.
- Виражена (середня) – розуміють лише батьки та близьке оточення.
- Різко виражена (важка) – слова абсолютно не зрозумілі.

Що в себе включає діагностика?
В центрі Logosfera спеціалісти проводять комплексну оцінку мовлення та моторних функцій. Відбувається все в декілька етапів:
- Збір анамнезу – логопед проводить бесіду з батьками, для визначення історії розвитку дитини. Чи були якісь супутні хвороби або родові травми.
- Оцінка артикуляційного апарату – перевірка тонусу, сили та координації язика, губ та щелепи.
- Рівень мовного розвитку – оцінюється правильність вимови звуків, слів і фраз, а також темпу та ритму мовлення.
- Оцінка дихання і голосу – визначається якість голосової подачі, тембру, гучності.
- Спеціальні тести – щоб остаточно виявити проблему, логопед може дати дитині вправи на повторення звуків, слів, скоромовок.
Як проходить корекція дизартрії онлайн?
Наші логопеди наполегливо працюють, підбирають індивідуальний підхід окремо до кожного малюка. Вони допомагають поставити правильну вимову навіть при наявності важкої стадії. Логопедичне заняття для дітей з дизартрією включає в себе спеціальні вправи:
- Артикуляційна гімнастика – певні вправи, які допомагають зміцнити та розвинути рухливість м’язів мовленнєвого апарату.
- Дихальна гімнастика – вправи, які спрямовані на розвиток дихання при мовленні.
- Логомасаж – проводять для стимуляції або розслаблення м’язів артикуляційного апарату.
- Розвиток просодики – вдосконалення гучності, темпу, ритму та інтонації мовлення.
- Фонетико-фонематична корекція – постановка та автоматизація звуків.
Профілактика дизартрії
Для уникнення розвитку дизартрії, необхідно ще змалечку підтримувати здоров’я дитини, дотримуватися усіх правил. Варто вчасно лікувати неврологічні захворювання, берегти голову від травм, проводити масажі, ігри (для розвитку дрібної моторики). Регулярно відвідуйте логопеда, особливо, якщо є підозра на мовленнєве порушення, також вони здатні допомогти з дислалією. Таким чином, ви точно зможете зменшити ризик появи даної проблеми.

- Дислалія
- Дизартрія
- Заїкання
- Дислексія
- Дисграфія
- Білінгви
«Я дуже люблю займатися з дітьми та вчити їх гарно розмовляти. Мені хочеться, щоб попри обставини сьогодення, всі отримували якісну корекцію і я можу їм з цим допомогти. Бо найголовніше, що може бути – це щаслива посмішка дітей, і гарна мова».

- Дислалія
- Дизартрія
- Заїкання
- Алалія
- Дислексія
- Дисграфія
«Моє рішення стати логопедом-дефектологом має глибокі особисті корені. Мій молодший брат стикався з проблемами мовлення, і наша сім’я пройшла через багато випробувань, відвідуючи різні інклюзивно-ресурсні центри та мовленнєві центри. Цей досвід, сповнений турботи та надії, запалив у мені бажання допомагати іншим дітям і їхнім родинам.
Я працюю в цій професії з 2018 року, накопичивши понад 14 тисяч годин практики з дітьми з особливими освітніми потребами. Особливе задоволення мені приносить робота з найважчими випадками, коли бачиш, як змінюється дитина, успішно набираючи навички. Я вірю, що мотивація — це ключ до успіху»

- Дислалія
- Дизартрія
- Дислексія
- Дисграфія
«Я, логопед-дефектолог – це моє покликання, бажання допомогти та навчити гарно розмовляти. Найголовніше в роботі – любов до дітей, уміння будувати майбутнє дитини, розвиваючи та вдосконалюючи мовлення дитини.
У роботі використовую індивідуальний підхід, враховуючи особливості та потреби у розвитку мовлення дитини.»

- Дислалія
- Дизартрія
- Заїкання
- Дислексія
- Дисграфія
- Білінгви
«Я обрала логопедію, бо мені дуже подобається вивчати розвиток людини. Обізнаність людей про розвиток мовлення і важливість профілактики порушень є недостатньою, особливо зараз це питання актуальне. Тому я вирішила досліджувати цю тему та просувати її.
Найбільше мене мотивує до роботи – результат. Немає результату – шукаю всі способи щоб його досягнути. А надихає мотивація дітей до процесу, тому намагаюся на заняттях віддаватися емоційно повністю».
Дякую!
Гарного вам вечора!
Так, зміни є. Звісно, мені б хотілося побачити результат швидше, але розумію, що це не швидкий процес. ))
Цілком можливо, якщо ставити діагноз собі самотужки. Тільки після діагностики логопед здатний виявити проблему.
Не може, оскільки це мовленнєве порушення, а не когнітивне. Але може значно впливати на навчання та соціальну адаптацію у суспільстві.
Така проблема рідко передається генетично. Та неврологічні захворювання, які її викликають, можуть бути спадковими.
Це можливо на фоні неврологічних проблем, травм або інших захворювань, які впливають на мовленнєвий апарат.
Так, особливо при легких формах. У більш складних випадках можливе значне покращення, якщо регулярно займатися з логопедом.
Так, у Logosfera.com.ua надається можливість оплати занять частинами, що забезпечує гнучкість і зручність для батьків та опікунів.
Припустимо, ви придбали пакет із 60 занять.
Наприклад, ви можете розбити 60 занять на 4 частини.
Ми очікуємо оплату за перші 15 занять і починаємо роботу з вашою дитиною. Після проведення 15 занять ми чекаємо оплату за наступну частину, і після отримання оплати починаємо другу частину занять із логопедом тощо.
Ні, курс можна розділити не більше ніж на 4 частини.
Авторські методики та анімовані презентації перетворюють уроки на яскраву та захоплюючу пригоду, роблячи навчання особливо захоплюючим та цікавим для кожної дитини.