Головна » Запуск мовлення
Що таке запуск мовлення?
Це комплекс робіт, який направлений на стимуляцію розвитку мовлення у малюка. В нього входить спеціально розроблені методи і вправи, які допомагають дитині вимовити перші слова та фрази. Для активізування мовленнєвих навичок можуть проводитися ігри, масаж та, безпосередньо, спілкування з дитиною.

Як виявити затримку мовлення у дитини?
Запуск мовлення у дітей є одним із важливих етапів розвитку. Деякі діти починають говорити раніше, деякі пізніше. Якщо так стається, що вік малюка вже 2-3 роки і він мовчить – то батьки починають сильно непокоїтись. Проблему можна виявити за такими ознаками:
- 3-4 місяці – малюк не посміхається і не проявляє інших емоцій, не реагує на слова і жести, відсутнє поєднання губних звуків із голосними;
- 6-12 місяців – відсутній лепет, итина не видає звуків, не робить вказівних, прощальних та інших жестів, не розрізняє інтонації, не відгукується на ім’я. У віці одного року в лексиконі має бути близько 10 слів, що складаються з 2-3 складів. Формується моторне мовлення;
- 1,5 роки – немає реакції на звернене мовлення, у лексиконі немає зовсім або менше 30 слів, Малюк не жує самостійно або погано ковтає. У цьому віці дитина має впізнавати на слух предмети і показувати їх на картинці. Розуміти і виконувати прості прохання дорослих;
- 2 роки – дуже обмежений лексикон, немає навичок повторення слів і складання фраз. Не може назвати частини тіла і предмети. Цей вік характеризується вживанням до 200 слів, розвиненим фразовим мовленням, дитина може сформулювати нескладну думку;
- 3 роки – відсутня здібність до будування простих речень, замінює слова жестами. В цьому віці мають з’явитися прості фрази, наприклад: “я хочу гуляти”, “мама, іди сюди”. Кількість слів, що належать до різних частин мови, збільшується до 1500, речення стають складними і складаються з підмета, присудка і доповнення;
- Після 3 років – не контактує з співрозмовником, має нерозбірливий говір, не цікавиться розмовами інших.
Якщо в цих симптомах ви впізнали свого малюка, то варто звернутися до логопеда. Він проведе діагностику, та виявить причини затримки мовлення.
Що впливає на затримку мовлення?
- Фізіологічні особливості – якщо малюк часто страждає на отит, то можливе порушення слуху. Сюди ж входять хронічні захворювання дихальних шляхів, адже це може ускладнювати мовленнєву активність.
- Неврологічні проблеми – ДЦП, перинатальне ураження нервової системи.
- Психологічні фактори – передивіться, яка ситуація в вашій родині. Часті стреси, страх, конфлікти в сім’ї, дефіцит спілкування – в таких умовах дитина відчуває пригнічення, та виникають проблеми з мовленням.
- Спадковість – якщо у батьків була затримка мовлення, це може передатися дитині.
- Двомовне середовище – спілкування двома мовами в сім’ї може спричинити затримку запуску мовлення, та таке, зазвичай, налагоджується згодом. Але якщо дитина має білінгвізм, варто консультуватися з логопедом, щодо правильного розвитку.
Діагностика проблеми в центрі Logosfera
Розмова з батьками
Спеціаліст розпитує батьків про те, коли у малюка вперше почалось гуління, з’явився перший сміх, коли почались перші поєднання звуків та з’явились слова. Дізнається інформацію про наявність чи відсутність мовленнєвих порушень у сім’ї, а також як поводить себе дитина під час комунікації з кимось.
Оцінка стану дитини та дослідження артикуляційного апарату
Логопед оцінює загальний психоемоційний стан, пам’ять, мислення, увагу, рівень слуху та зору. Оглядається будова та рухливість язика: його форма, положення у спокої, чи є можливість висовувати вперед та в сторони. Дивиться на симетричність губ у спокої та під час розмови, їх тонус. Рухливість піднебіння під час ковтання або промовляння звуків. Правильність прикусу, чи можливе вільне відкриття та закриття рота. Огляд вуздечки язика допомагає виявити можливі порушення: гіпотонію, гіпертонус м’язів. Її довжина та еластичність напряму впливають на вимову звуків, тому що коротка вуздечка може обмежувати рухи язика.
Перевірка розуміння мовлення
На цьому етапі визначається, чи розуміє дитина звернене мовлення. В роботі використовуються такі методи як, впізнавання предметів та дій за словесним описом, наприклад: “Покажи, де м’яч?”, “Що робить дівчинка?”
Під виконанням простих та складних інструкцій мається на увазі завдання на приклад: “Заплющ очі”, “Дай мені іграшку”. Якщо малюк виконує дані прохання й доручення – це свідчить про те, що він розуміє слова.
Аналіз активного мовлення
Визначається загальний запас слів і граматична будова фраз. Чи присутня заміна звуків іншими, оцінюється правильність вимови.
Інколи потрібні додаткові тести, такі як аудіометрія (перевірка слуху), консультації невролога, психолога. Після проходження діагностики логопед складає індивідуальний план корекції та дає рекомендації батькам.
відмічені * поля обов’язкові до заповнення

Корекційна робота
Запуск мовлення у немовленнєвих дітей проводиться по певному плану, який складається заздалегідь на основі зібраних даних з діагностики.
Щоб дитина заговорила – їй потрібна мотивація. Для першої комунікації з дитиною логопед використовує ігрові прийоми, інтерактивні завдання, емоційні реакції:
- Спільні ігри з предметами та іграшками;
- Звуконаслідування тварин, деяких предметів;
- Використання ситуацій вибору;
- Розуміння мовлення – без цього дитина не зможе почати говорити.
Логопед допомагає розширити пасивний словниковий запас за допомогою певних завдань:
- Повторення звуків, складів, слів;
- Ігри з розрізненням звуків, слів, інтонацій;
- Визначення предметів за словесним описом.
Розвиток артикуляційного апарату проводиться у випадку якщо губи, язик та щелепа недостатньо рухливі. Виконується артикуляційна гімнастика та логопедичний масаж. Також проводиться розвиток дрібної та загальної моторики за допомогою рухових вправ для активізації нервової системи.
Logosfera – це місце де ми можемо допомогти вашій дитині заговорити. У нас працюють кваліфіковані спеціалісти з чималим досвідом. До кожного малюка знаходимо особливий підхід. Заняття проходять в онлайн форматі, в спокійній і звичній атмосфері для малечі. Запишіться на діагностику вже сьогодні, проводимо її абсолютно БЕЗКОШТОВНО!
Як запустити мовлення у дитини - поради батькам
З самого раннього віку батьки мають активно спілкуватися з малюком – розповідати все, що відбувається навколо. Читання книжок сприяє активному слуховому розвитку. Ви можете разом грати в мовленнєві ігри, наприклад називати предмети, або тварин, які знаходяться на малюнках. Унаслідування звуків: “Машинка робить “бі-бі”, “Як свинка робить? – хрю-хрю”. Проведення артикуляційної гімнастики для губ та язика покращать вимову звуків. Підтримка батьків та створення сприятливих умов для розвитку є головних ключем до перших слів дитини.

- Дислалія
- Дизартрія
- Заїкання
- Дислексія
- Дисграфія
- Білінгви
«Я дуже люблю займатися з дітьми та вчити їх гарно розмовляти. Мені хочеться, щоб попри обставини сьогодення, всі отримували якісну корекцію і я можу їм з цим допомогти. Бо найголовніше, що може бути – це щаслива посмішка дітей, і гарна мова».

- Дислалія
- Дизартрія
- Заїкання
- Алалія
- Дислексія
- Дисграфія
«Моє рішення стати логопедом-дефектологом має глибокі особисті корені. Мій молодший брат стикався з проблемами мовлення, і наша сім’я пройшла через багато випробувань, відвідуючи різні інклюзивно-ресурсні центри та мовленнєві центри. Цей досвід, сповнений турботи та надії, запалив у мені бажання допомагати іншим дітям і їхнім родинам.
Я працюю в цій професії з 2018 року, накопичивши понад 14 тисяч годин практики з дітьми з особливими освітніми потребами. Особливе задоволення мені приносить робота з найважчими випадками, коли бачиш, як змінюється дитина, успішно набираючи навички. Я вірю, що мотивація — це ключ до успіху»

- Дислалія
- Дизартрія
- Дислексія
- Дисграфія
«Я, логопед-дефектолог – це моє покликання, бажання допомогти та навчити гарно розмовляти. Найголовніше в роботі – любов до дітей, уміння будувати майбутнє дитини, розвиваючи та вдосконалюючи мовлення дитини.
У роботі використовую індивідуальний підхід, враховуючи особливості та потреби у розвитку мовлення дитини.»

- Дислалія
- Дизартрія
- Заїкання
- Дислексія
- Дисграфія
- Білінгви
«Я обрала логопедію, бо мені дуже подобається вивчати розвиток людини. Обізнаність людей про розвиток мовлення і важливість профілактики порушень є недостатньою, особливо зараз це питання актуальне. Тому я вирішила досліджувати цю тему та просувати її.
Найбільше мене мотивує до роботи – результат. Немає результату – шукаю всі способи щоб його досягнути. А надихає мотивація дітей до процесу, тому намагаюся на заняттях віддаватися емоційно повністю».
Дякую!
Гарного вам вечора!
Так, зміни є. Звісно, мені б хотілося побачити результат швидше, але розумію, що це не швидкий процес. ))
Це цілком можливо. Особливо якщо дитина не має живого спілкування, проводить багато часу перед екраном телефону, дивиться контент пасивно і без обговорень.
Не обов’язково. Затримка мовлення може мати багато різних причин: спадковість, двомовне середовище, проблеми зі слухом, чи просто мати індивідуальний темп розвитку.
Так, у Logosfera.com.ua надається можливість оплати занять частинами, що забезпечує гнучкість і зручність для батьків та опікунів.
Припустимо, ви придбали пакет із 60 занять.
Наприклад, ви можете розбити 60 занять на 4 частини.
Ми очікуємо оплату за перші 15 занять і починаємо роботу з вашою дитиною. Після проведення 15 занять ми чекаємо оплату за наступну частину, і після отримання оплати починаємо другу частину занять із логопедом тощо.
Ні, курс можна розділити не більше ніж на 4 частини.
Авторські методики та анімовані презентації перетворюють уроки на яскраву та захоплюючу пригоду, роблячи навчання особливо захоплюючим та цікавим для кожної дитини.