Головна » Білінгвізм у дітей
Що таке білінгвізм?
Це володіння двома мовами одночасно. Білінгвізм має свої переваги, наприклад завдяки йому дитина має кращу пам’ять та швидко мислить. Але набування навички двомовності також може викликати поганий мовленнєвий розвиток у дитини. В такому випадку важливо вчасно звернутись по допомогу до логопеда.

Як проявляється рання двомовність?
Малюк може відчувати деякі труднощі через вплив двох мов. Серед основних симптомів:
- Змішання мов у будуванні речень – тобто вставляти слова іншомовного походження в своє мовлення, наприклад “Я хочу to read книгу”.
- Обмежений словниковий запас в обох мовах – знання тільки базових слів в кожній мові, проявляється складність при будуванні повного речення.
- Відставання у розвитку мовлення – спостерігаються труднощі в побудові речень, дитина починає говорити пізніше за однолітків.
- Проблеми з граматикою – використовується неправильний порядок слів при побудові речень, або невірні закінчення, наприклад “Я йти парк сьогодні”
- Мовленнєві проблеми – якщо присутні дислалія або дизартрія, то це призводить до нерозбірливої вимови.
- Уникнення спілкування однією з мов.
Це не є патологією. Логопед допоможе зробити мовний розвиток гармонійним та адаптуватися до двомовного середовища. Якщо ви виявили дані симптоми – то рекомендуємо звернутися до спеціаліста для створення індивідуального плану корекції.
Причини
Їх може бути декілька, формування залежить від кількох факторів:
- Сімейне середовище – ранній білінгвізм може сформуватися, якщо батьки говорять різними мовами. Дитина засвоює обидві. У ранні роки мозок знаходиться в найгнучкішому стані. Інформація в цей період засвоюється краще, ніж будь-коли.
- Соціальне оточення – переїзд до нової країни значно впливає на формування білінгвізму. Спілкування в двомовному середовищі (школа, друзі, громадські місця) сприяє підвищенню соціальної адаптації.
- Методи навчання – деякі діти спеціально навчаються другої мови.
- Фізіологічні фактори – індивідуальні особливості розвитку мовлення у дитини.
Види білінгвізму
- Симетричний – володіння двома мовами на однаковому рівні. Якщо малюк в ранні роки має однаковий доступ до обох мов, то вони будуть розвиватись паралельно на одному й тому самому рівні.
- Асиметричний – одна з мов є ведучою (домінантною), а інша менш розвинена. Це може бути пов’язано з більш частим використання однієї мови в садочку або школі, а інша лише у сімейному колі.
- Природний – одночасне засвоєння двох мов від народження. Цей вид називається природним, оскільки формується без спеціального навчання.
- Штучний – вивчення додаткової мови після освоєння першої. Це може статися в шкільному віці або навіть у дорослому, коли дитина навчається другої мови через навчальні програми або внаслідок міграції.
відмічені * поля обов’язкові до заповнення

Як логопед діагностує проблему?
Дитина білінгв потребує правильної корекції зі спеціалістом для формування чіткої мовної структури, а також балансу між двома мовами. Для цього логопед проводить детальний аналіз. Він складається з декількох етапів:
- Опитування батьків про мовне середовище – логопед дізнається про те, як дитина почала говорити, якими мовами спілкується вдома.
- Оцінки артикуляції – за допомогою певних вправ і тестів визначається правильність вимови звуків в обох мовах.
- Дослідження темпу і ритму мовлення – оцінювання плавності, швидкості та інтонації мовлення.
- Перевірка фонематичного слуху – тестування на здатність розрізняти звуки.
- Спостереження за комунікативними навичками – як дитина поводить себе при розмові.

Як проходить корекція білінгвізму у дітей з логопедом онлайн?
Якщо логопед діагностував труднощі у мовленнєвом розвитку через білінгвізм, то застосовуються такі методи:
- Розвиток словникового запасу – робота над поповненням лексики в обох мовах.
- Поліпшення граматики – вправи на правильне будування речень.
- Вправи на фонетику – постановка правильних звуків у двох мовах.
- Ігрові методи – використання інтерактивних ігор, рольових вправ.
- Робота з батьками – рекомендації щодо правильної мовної стратегії в сім’ї.

- Дислалія
- Дизартрія
- Заїкання
- Дислексія
- Дисграфія
- Білінгви
«Я дуже люблю займатися з дітьми та вчити їх гарно розмовляти. Мені хочеться, щоб попри обставини сьогодення, всі отримували якісну корекцію і я можу їм з цим допомогти. Бо найголовніше, що може бути – це щаслива посмішка дітей, і гарна мова».

- Дислалія
- Дизартрія
- Заїкання
- Дислексія
- Дисграфія
- Білінгви
«Я обрала логопедію, бо мені дуже подобається вивчати розвиток людини. Обізнаність людей про розвиток мовлення і важливість профілактики порушень є недостатньою, особливо зараз це питання актуальне. Тому я вирішила досліджувати цю тему та просувати її.
Найбільше мене мотивує до роботи – результат. Немає результату – шукаю всі способи щоб його досягнути. А надихає мотивація дітей до процесу, тому намагаюся на заняттях віддаватися емоційно повністю».
Дякую!
Гарного вам вечора!
Так, зміни є. Звісно, мені б хотілося побачити результат швидше, але розумію, що це не швидкий процес. ))
Безсумнівно так, консультація може бути корисною навіть за відсутності видимих проблем. Спеціаліст оцінює розвиток обох мовних систем, чи немає труднощів із вимовою, граматикою або словниковим запасом. Надаються певні рекомендації.
Так. Логопед працює над правильною побудовою мовної структури. Допомагає дитині правильно розмежовувати мови та розуміти, коли і яку використовувати.
Так, робота може проходити з двома мовами одночасно. Але зазвичай спершу проводиться корекція в тій мові, яка є більш розвиненою. Коли дитина засвоїть правильну вимову та граматику в одній мові, перенесення навичок на другу відбувається значно легше.
- Білінгви рідше страждають на деменцію;
- Мозок працює більш ефективно, інформація запам’ятовується значно швидше;
- Діти-білінгви “читають” емоції краще за інших.
Так, у Logosfera.com.ua надається можливість оплати занять частинами, що забезпечує гнучкість і зручність для батьків та опікунів.
Припустимо, ви придбали пакет із 60 занять.
Наприклад, ви можете розбити 60 занять на 4 частини.
Ми очікуємо оплату за перші 15 занять і починаємо роботу з вашою дитиною. Після проведення 15 занять ми чекаємо оплату за наступну частину, і після отримання оплати починаємо другу частину занять із логопедом тощо.
Ні, курс можна розділити не більше ніж на 4 частини.
Авторські методики та анімовані презентації перетворюють уроки на яскраву та захоплюючу пригоду, роблячи навчання особливо захоплюючим та цікавим для кожної дитини.